Zaalhockey Februari

Mededeling van KNHB Zuid-Nederland

Dit seizoen hebben we helaas wegens weersomstandigheden te maken gehad met een afgelasting op 7 januari. We merken dat het opnieuw plannen van een wedstrijdblok lastiger is dan een losse wedstrijd, zoals we de afgelopen seizoenen konden plannen.  Een flink aantal wedstrijden is gelukkig toch op een later tijdstip gespeeld. Maar het was helaas niet mogelijk om álle wedstrijden in te halen.
Dat houdt in dat in sommige poules onduidelijkheid bestaat over wie er kampioen is geworden. In district Zuid-Nederland is het volgende besloten:
'Indien er in een poule wedstrijden zijn afgelast naar aanleiding van weersomstandigheden en in deze poule een andere eindstand mogelijk is, indien de wedstrijden wél gespeeld zouden zijn; wordt de kampioen bepaald op basis het aantal punten per wedstrijd. Dat wil zeggen het totaal aantal punten gedeeld door het aantal wedstrijden.
Voorbeeld: Nr 1 heeft 27 punten uit 10 wedstrijden en nr 2 heeft 24 punten uit 8 wedstrijden --> Nr 1 heeft dan 27:10= 2,7 punten per wedstrijden. Nr 2 heeft 24:8= 3 punten per wedstrijd.
In deze situatie mag nr 2 zich kampioen noemen.'

Let op! Dit is niet expliciet terug te vinden in de standenmotor!
We vragen jullie dit kenbaar te maken binnen de zaalhockey teams van de clubs.

Met sportieve groet,
Renate Zwiers