Jeugd Februari

Teamweekend MB2

De tweede seizoenshelft staat te beginnen en MB2 kan zich weer gaan opmaken voor de zware poule in de 1e klasse. Dit weekend stond in het teken van onze voorbereiding. Echter moest er nog wel gespeeld worden tegen Scoop MB1 en Tegelen MB1 in de zaal. Mooie affiches en een hele uitdaging! De tegenstanders hadden het immers in de voorgaande wedstrijden behoorlijk zwaar gehad tegen ons. Scoop MB1 werd toen verslagen en Tegelen MB1 won met een beetje geluk van ons. Met het teametentje bij de coach thuis in het vooruitzicht gingen we met volle moed richting de zaal in Tegelen.

De eerste wedstrijd tegen Scoop MB1 kregen we kans op kans op kans, maar de bal wilde er maar niet in! En iedereen weet, als je ‘m zelf niet scoort, doet de tegenstander dat wel. Na 40 minuten stond er 2 – 1 voor Scoop op het scorebord, maar dit had net zo goed 2 – 10 kunnen zijn….

Met de verbeterpunten op zak en nieuwe doelen, begonnen we tegen Tegelen MB1, die nog kansen hadden om hoog in de poule te eindigen. Na 15 minuten stond het echter alweer 3 – 0 voor Tegelen, maar we lieten het hier niet bij zitten! Het gaspedaal werd ingetrapt en in de laatste 5 minuten van de eerste helft stond het alweer 3 – 3. De tweede helft was er één vol overtredingen en dwalingen van de arbitrage. Een goedkope goal werd aan Tegelen gegund. Maastricht toonde echt veerkracht en sloeg ongenadig hard toe uit de vooraf ingestudeerde strafcorner, 4 – 4! Hierna werd de ene na de andere speelster van ons met groen van het veld gestuurd, wat tot frustratie leidde en ook een kaart voor coach Arnold als gevolg had. Maastricht liet zich echter niet gek maken en dat resulteerde uiteindelijk in de terechte 4 – 5 overwinning! Het feestje werd in de hal gevierd!

Na een welverdiende warme douche en de rit terug stond het driegangendiner al klaar. Telefoons werden opgeborgen en samen met de begeleiding werd er een gezellige avond van gemaakt.

Zondag stond er iets heel anders op het programma. Wat zou het kunnen zijn? Bootcamp? Boksen? Of toch raften op de Maas? Het werd uiteindelijk nieuwe uitdagingen zoeken op de klimwanden in Gulpen. Na de uitgebreide uitleg van de kliminstructeur gingen we onder begeleiding klimmen en elkaar zekeren. Na een paar proefrondes, was het dan tijd voor het echte werk! De klimwanden waren geprepareerd voor het Limburgs kampioenschap, maar dat hield ons niet tegen om het een niveautje hoger te proberen. Stuk voor stuk bereikte iedereen uiteindelijk de top en werd de onderlinge samenwerking en het vertrouwen tussen klimmer en zekeraar op de proef gesteld. Na een intensieve 2 uur op de klimroutes was het dan tijd om het teamweekend gezamenlijk af te sluiten.

Met nog een paar oefenwedstrijden en trainingen in het vooruitzicht zijn wij ervan overtuigd dat we klaar zijn voor onze eerste wedstrijd thuis op 11 maart. Komen jullie ons ook aanmoedigen?

Liefs,

MB2