Jeugd Mei

Selecties Jeugdteams Seizoen 2017-2018

De voorbereidingen voor het nieuwe seizoen zijn al begonnen. Vast onderdeel daarvoor zijn de selecties. Deze selecties voor de prestatieve teams staan gepland voor de periode van 12 t/m 23 juni. Het definitieve selectie trainingsschema zal binnenkort gepubliceerd worden. Voor de overige teams worden geen afzonderlijke selecties georganiseerd maar zal de Jeugd Commissie een indeling verzorgen (sociale aspecten, leeftijd, hockey-technische aspecten worden in de afweging meegenomen).

Met betrekking tot de selecties gelden vaste spelregels, teneinde het proces zo objectief mogelijk te laten verlopen. Deze zijn vastgesteld door het Bestuur, de Jeugd Commissie en de Technische Commissie. Voor geïnteresseerden verwijzen we naar het document ‘selectiebeleid 4.2’ op de MHC website. Het selectiebeleid is ge-update met wijzigingen die vooral MB/MC/MD betreffen. Dit document is beschikbaar als u inlogt met uw LISA-code en klikt op ‘club’ en vervolgens op ‘documenten’ en ‘beleidsplannen’.

In de komende dagen worden de selectiegroepen samengesteld. Deze zullen bestaan uit spelers en speelsters die zich hebben aangemeld van andere verenigingen, alsmede de spelers en speelsters van MHC die daarvoor in aanmerking komen (aanmelding hiervoor is niet nodig). Voor beide groepen geldt dat er een reële kans moet zijn op plaatsing in de uiteindelijke selectiegroep. Conform voorafgaande jaren zullen de spelers en speelsters van verenigingen van buitenaf in de komende weken een aantal keren meetrainen om hun capaciteiten op waarde te kunnen schatten.

Belangrijke data:

2 juni    bekendmaking selectie trainingsschema

11 juni  bekendmaking selectiegroepen

12 juni  start prestatieve selecties

23 juni  einde prestatieve selecties

1 juli      bekendmaking indeling van alle jeugdteams via de website rond 12.00 uur

3 juli      inloopspreekuur D/C

4 juli      inloopspreekuur B/A

Noot: voor specifieke tijdstippen en eventuele aanpassingen op de schema’s, is het aan te raden de website van MHC regelmatig te bezoeken.

Rest ons eenieder nog een fraai einde van het huidige seizoen te wensen, alsmede zij die zullen deelnemen aan de selecties succes te wensen.

Namens het Bestuur, de Jeugd Commissie en de Technische Commissie

Gladys van Schoonhoven van Beurden en Remko Koster