Leeftijd peildatum van de hockeybond is 1 oktober.
Dus houd daar rekening mee indien je verwachtingen hebt bij bijvoorbeeld indeling in een bepaald team.

Bij inschrijving gedurende het seizoen is het (indien plek) mogelijk om in een instroom/trainingsgroep geplaatst te worden. Heb je al hockey ervaring dan proberen we je (indien plek) in een team te plaatsen

Bij de jeugd is het onze intentie om uiteindelijk ieder kind te plaatsen in een spelend team en dus, naast trainen door de week, ook deel te nemen aan competitie wedstrijden op zaterdagen. Mocht je expliciet geen wedstrijden willen spelen geef dit dan aan bij de inschrijving.

Je kunt je ook aanmelden voor een proeftraining
Let wel: indien je definitief lid wil worden moet je alsnog het aanmeldformulier invullen voor alle benodigde informatie.

Voorrang
Er zijn een aantal voorrangsregels waarbij je eerder lid kan worden dan een ander terwijl je je later hebt aangemeld. Deze zijn:
  1. Kinderen, die al hockeyende familie bij MHC hebben;
  2. Kinderen, die overstappen van een andere vereniging omdat ze zich aanmelden voor de prestatieve lijn en uiteindelijk ook geselecteerd worden in een prestatieteam;
  3. Kinderen, die verhuizen naar Maastricht en omstreken en bij een andere club hebben gehockeyd;
Voor alle aspirant-(jeugd en opleidingsjeugd) leden geldt dat er van de ouders een ACTIEVE ROL binnen MHC wordt verwacht.

NB: Wij verzoeken jullie je kind aan te melden voor 1 juni. Bij aanmelding na 1 juni, zal je kind pas in een team ingedeeld kunnen worden na de kerstvakantie (als ze in de leeftijd zijn om competitie te spelen). Instroom trainingen worden alleen gegeven bij voldoende kinderen (minimaal 6).