Clubtenue van MHC

Het clubtenue van MHC bestaat uit een wit shirt met MHC-embleem en twee diagonale groene strepen, een donker groene hockeybroek of – rok en wit/groene kousen met MHC-embleem. Bij uitwedstrijden van MHC waarbij beide clubs in bijna identieke kleuren spelen draagt MHC een donkerblauw shirt met MHC-embleem, in plaats van het witte MHC-shirt.

Indien een lid van of naar de speellocatie reist en daarbij kleding draagt die een relatie heeft met de hockeysport, bestaat deze kleding uit een wit groen club-trainingspak en/of teamhooded/sweatshirt. Zowel het trainingspak als de teamhoodie/-sweater moeten voorzien zijn van het MHC-embleem.

Het bestuur kan bepalen dat het clubtenue wordt voorzien van vastgestelde accenten, zoals bijvoorbeeld sponsoruitingen. Binnen MHC is de uitvoering van het kledingbeleid gedelegeerd aan de sponsorcommissie.

Verkoop

Sportshop Relax in Maastricht heeft het alleenrecht op de verkoop van het clubtenue. Dat betekent dat het clubtenue, of onderdelen daarvan, alleen bij Relax gekocht mogen worden. Relax heeft daarbij het alleenrecht op het aanbrengen van het MHC-embleem op kleding.

Vanaf seizoen 2018-2019 sponsort het kledingmerk Indian Maharadja MHC en speelt MHC slechts in kleding van dit merk. Ook het onder het eerder genoemde trainingspak en teamhoodie/-sweater zijn van het merk Indian Maharadja en dienen bij Sportshop Relax te worden aangeschaft.