Jongste Jeugd

De Jongste Jeugd zijn onze 5-jarigen tot en met 9-jarigen, onderverdeeld in Benjamins, O8, O9, O10. Ons doel is om deze groep kinderen op een actieve, leuke en veilige manier samen te leren hockeyen, aangepast aan hun eigen ontwikkelingsniveau. Winnen en verliezen is hierbij van ondergeschikt belang.

Benjamins ( 5- en 6-jarigen)

De Benjamins hebben wekelijks een training. Op een speelse manier leren zij de basis van het hockeyen en het samenwerken in een team. De groep is nog met jongens en meisjes gemengd en wordt wekelijks van samenstelling veranderd.

O8 (7 jarigen)

Kinderen die voor 1 oktober 7 jaar zijn, gaan aan de slag in de O8. De O8-kinderen worden in teams ingedeeld van 7 a 8 personen, trainen twee keer per week en spelen op zaterdagochtend een wedstrijd in de regio. Het opleidingsplan van de Jongste Jeugd is de basis voor de trainingen.  De wedstrijden zijn gebaseerd op het drie tegen drie hockey op een achtste veld.

O9 (8 jarigen)

Als de kinderen voor 1 oktober 8 jaar zijn, komen ze in de O8-jeugd. Deze teams spelen wedstrijden met 6 spelers op een kwart veld. Dit is ook het eerste jaar dat de keeper aan bod komt. De trainingen zijn twee keer per week met wedstrijden op zaterdagochtend. De teams hebben een omvang van 7 a 8 spelers.

O10 (9 jarigen) en O12-elftallen (10 en 11 jarigen)

Na het zestal hockey komt het achttal hockey. De kinderen zijn dan voor 1 oktober 9 jaar. Ze spelen met 8 spelers een wedstrijd op een half veld.

Trainingen zijn twee keer per week met wedstrijden op zaterdagochtend. De teams hebben een omvang van 9 a 10 spelers.

Na de O10-jeugd stromen de kinderen door naar de O12. Ze gaan dan in elftallen spelen op  een heel veld.

Onder omstandigheden kan het voorkomen dat een te jong kind in een bepaalde lijn al hockey speelt. In overleg met de ouders bekijken we dan wat het beste moment om al dan niet door te stromen zodat dit weer gecompenseerd is.

Jeugdcommissie

De Jeugdcommissie houdt zich bezig met de Jeugd (van Onder 12 tot en met Onder 18) en met de Jongste Jeugd (Benjamins tot en met Onder 10).

De Jeugdcommissie bestaat op moment uit Ewout Eenhoorn, Daniëlle Jongenburger, Stefan Kleijkers, Marieke Lamme en Alger van Maaren. Je kunt de Jeugdcommissie bereiken via: [email protected]

Rol ouders

Wij zijn een vereniging en dat betekent dat zonder hulp van ouders en vrijwilligers weinig mogelijk is.
Ouderbetrokkenheid is van het allergrootste belang. Je kunt als ouder training geven, jeugdtrainers in het team van uw kind helpen met ondersteuning, coachen, spelleider zijn, regelouder, evenementenhulp, commissielid etc.

Teams waar ouders betrokken bij het zijn bij het hockey functioneren veel beter dan waar dat niet het geval is. Teams waar een ouder de jeugdtrainer ondersteunt op pedagogisch gebied halen ook veel meer rendement uit een training. Hiervoor is geen (hockey)ervaring nodig!

Daarnaast zijn er nog de teamverplichtingen als rijbeurten,  de jaarlijkse bardienst en info ouderdienst. Jullie zitten dus samen op hockey, jij en jouw kind!