Jeugd Juni

JB1 KAMPIOEN!!!!

Met een overtuigende 4 -1 overwinning op de runner-up Oranje-Rood JB2 zijn de 14 jongens van MHC JB1 afgelopen zaterdag kampioen geworden in de Sub-Topklasse.

Bij aanvang van het seizoen hebben de jongens net de Super B competitie misgelopen. Daarom was het vanaf het begin duidelijk dat ze samen met coach/trainer Dennis Candel met minder dan de kampioenstitel in de sub-Topklasse geen genoegen zouden nemen!

Met het behalen van deze kampioenstitel hebben ze wederom een ticket verdiend om komend seizoen voorrondes Landelijk B te spelen.

Werd hun afgelopen week in Geldrop nog door een gelijkspel de kampioenstitel in de laatste minuut ontnomen, thuis tegen Oranje-Rood zou dit niet nog eens gebeuren...

Vanaf de eerste tot de laatste minuut werd gestreden voor iedere bal. Ramses wist twee strafcorners om te zetten in doelpunten en door een mooie assist van invaller Victor (JC1) kon Ties het derde doelpunt intippen. Tot ieders verbazing wist de links-achter Casper door te stomen naar de cirkel van Oranje-Rood waarop hij met een subliem backhandshot de bal in de bovenhoek van het net knalde.

Nog even werd het spannend toen Oranje-Rood bij een 2 – 0 voorsprong dreigde terug te komen. Juist op dat moment kreeg Maastricht een strafbal tegen. Deze werd echter op spectaculaire wijze afgeweerd door keeper Benjamin.

In de tweede helft was duidelijk te zien dat de extreme warmte parten speelde en het feit dat 3 spelers al een JA1 wedstrijd in de benen hadden zorgde hier en daar voor wat kramp.

Ondanks de zichtbare vermoeidheid werd vol overgave gespeeld en heeft uiteindelijk Oranje-Rood alleen nog een strafcorner weten te verzilveren.

Proficiat jongens en coach Dennis !

Dank aan Roald en Etienne voor het uithelpen afgelopen week.