Algemeen Januari

Start veldtrainingen

Bericht van de Technische Commissie

De meeste teams zijn nog volop bezig met de zaalcompetitie. We zien veel teams van MHC strijden om de bovenste plekken. Dat is mooi om te zien. Maar ook de andere teams vechten voor ieder punt en mogen tevreden zijn met hun resultaten. Ik wens ieder team heel veel succes en plezier bij de nog komende wedstrijden in de zaal.

Na de zaal beginnen we met de lentecompetitie en zullen we in de aanloop daar naar toe starten met de trainingen. Helaas zal het water op de watervelden pas rond 1 maart worden aangesloten. Gelukkig kunnen we de velden wel bespelen zolang de weersomstandigheden dit toelaten, al is het zonder besproeiing.

De Technische Commissie is al weer druk bezig met de start van de lentecompetitie en binnenkort zullen de trainingsschema’s gepubliceerd gaan worden. De trainingen voor de prestatieve lijn zullen starten in de week van 3 februari 2020 en de trainingen voor de breedte lijn en de opleidingsjeugd starten in de week van 2 maart 2020. De meeste prestatieve teams starten in het weekend van 7 maart 2020 met hun wedstrijden en de breedte en opleidingsjeugd een week later in het weekend van 14 maart 2020.

In tegenstelling tot voorgaande jaren, willen we de gemotiveerde breedte teams die graag willen trainen, de mogelijkheid bieden om al eerder met de trainingen te beginnen dan 2 maart 2020. Vanaf 10 februari 2020 kunnen de breedte teams op aanvraag ingeroosterd worden. We moeten echter wel een aantal restricties inbouwen zodat de voorbereiding van de prestatieteams daardoor niet belast wordt. Omdat we helaas van het weer afhankelijk zijn, kan het voorkomen dat de velden 4 en 6 door vorst onbespeelbaar zijn en er door de prestatieve teams noodgedwongen moet worden uitgeweken naar de velden 7 en 8. Als dat het geval is, dan hebben de prestatieve teams in de van periode 3 februari 2020 tot 2 maart 2020 altijd voorrang. Dat kan dus zelfs betekenen dat je op dat moment als breedte team moet wijken voor een prestatief team. Houd daar dus rekening mee. Daarnaast gaan we er dan wel van uit, dat je vrijwel met je voltallige team komt trainen.

Heb je als team interesse om eerder te starten met trainen, laat je trainer/coach dan een email sturen naar [email protected]. We zullen vervolgens contact met je opnemen voor de verdere invulling daarvan.

Namens de Technische Commissie, Patrick Maas