Algemeen Januari

Berichten van de TC

START TRAININGEN / TRAIN DE TRAINER / VACATURES TC

Binnenkort starten we weer met de trainingen op het veld. Inmiddels hebben diverse teams aangegeven eerder met trainen de willen starten. Geweldig dat enthousiasme. We hebben alle verzoeken kunnen inwilligen en inmiddels ook ingeroosterd. Check de site even voor het concrete rooster voor de komende weken: https://maastrichtsehockeyclub.nl/site/default.asp?option=960&menu=2&t=1&pid=32

Daarnaast heeft MHC de visie om meer trainers beter op te leiden en te begeleiden. Daarom organiseert MHC de ‘train de trainer”-cursus. Deze cursus is bedoeld voor alle trainers van MHC, jong en oud, beginnend of ervarener, die behoefte hebben aan het krijgen van praktische skills over het geven van een training en hoe je een hockey-techniek goed moet uitleggen. In 5 bijeenkomsten van 2 uur wordt je door Marcel Balkestein (ex-international), Simon van de Loo (ex-speler Oranje-Zwart H1) en Lieke van Otten (trainster MB Hockeyschool) hierover bijgespijkerd en sta je vooral veel op het veld. Na afloop van de cursus ontvang je een certificaat. De eerste bijeenkomst start op maandagavond 9 maart as. om 20.00 uur. We hebben voor deze cursus slechts 20 plekken gereserveerd. Blijf jij ook volgend jaar trainer bij MHC, dan biedt MHC je deze cursus kosteloos aan. Voor meer informatie of heb jij hier interesse in, meld je dan aan via [email protected].

Tenslotte moeten we helaas berichten dat Paul en Raoul de Technische Commissie in verband met hun nieuwe banen inmiddels hebben verlaten. Ik wil beiden enorm bedanken voor hun inzet voor de club en ik wens Paul en Raoul veel succes bij hun nieuwe uitdagingen. De functie van Paul is inmiddels overgenomen door Bart Berghs. Hij is al lange tijd betrokken bij de Keepersclub en hij is dan ook een logische opvolger van Paul. Ook zal de functie TC-Opleidingsjeugd vanaf het komende seizoen openvallen. Na jaren van enorme toegewijde inzet binnen de TC, wil Etienne na dit seizoen zijn aandacht ook op andere zaken kunnen richten en zal hij het stokje overdragen.

De vacatures ‘TC-prestatief’ en ‘TC-opleidingsjeugd’ wil ik hierbij onder de aandacht brengen bij de leden. Samen met de andere lijncoördinatoren, vormen deze functies de Technische Commissie. De TC adviseert het Bestuur over alle hockey technische zaken en zorgt samen met de andere commissies voor de uitvoering van het beleid. Als lijncoördinator ben je verantwoordelijk voor de technische gang van zaken in jouw lijn en ben je het aanspreekpunt voor de desbetreffende teams, spelers, trainers en de coaches binnen deze lijn.

Voor meer informatie of aanmeldingen, stuur een email naar [email protected].

Namens de TC, Patrick Maas