Algemeen Augustus

Update COVID-19 CLUBHUIS MHC

Beste leden,

Voor sommigen beginnen komende zaterdag al de eerste competitiewedstrijden, voor anderen de week erna. Wij wensen alle teams heel veel speelplezier en succes. Het wordt in elk geval een bijzonder begin van het seizoen waarbij het coronavirus ons helaas dwingt om maatregelen te treffen die we liever niet zouden treffen.

Recent hebben wij een corona update op de site geplaatst. Als je die nog niet gelezen hebt: doe dat alsjeblieft. Graag willen we jullie bijzondere aandacht vragen voor de maatregelen die gelden bij het bezoek aan het clubhuis. Deze maatregelen zijn gericht op een zo veilig mogelijk verblijf in het clubhuis en het voorkomen van ongewenste ophoping in het clubhuis.

Bij bezoek aan het clubhuis geldt de volgende routing: entree via de hoofdingang en uitgang via de brandtrap aan het terras. Iedere bezoeker van 18 jaar en ouder wordt gevraagd zich bij binnenkomst te registreren. Vooralsnog zal dat schriftelijk zijn maar we zijn bezig met een digitale mogelijkheid. Personen die zich niet willen registreren kunnen we helaas niet toelaten tot het clubhuis. Dit geldt ook voor spelers/bezoekers die zijn teruggekeerd uit een door de overheid aangewezen oranje gebied en geen 10 dagen hebben doorgebracht in quarantaine. Zowel in het clubhuis als op ons terras geldt de 1,5 meter-regel. Iedere bezoeker van het clubhuis/terras moet plaatsnemen op een bank/stoel. Als er geen zitplaats (meer) beschikbaar is dan moet het clubhuis/terras verlaten worden.

Met uitzondering van de kleedkamers van Dames 1 en Heren 1 zullen de kleedkamers gesloten blijven. Omkleden, teambesprekingen en douchen in een kleedkamer is dan ook niet mogelijk.

Normaal gesproken is het clubhuis de plek waar we elkaar ontmoeten en onder het genot van een drankje met elkaar bijkletsen en waar de kinderen genieten van iets lekkers. De komende tijd zal dat wat anders worden. De 'echte' keuken is voorlopig gesloten en voor de losse verkoop is een beperkt assortiment beschikbaar. Voorlopig zullen geen teamlunches en teammaaltijden worden verzorgd. Dat geldt ook voor de landelijk spelende teams. Voor de gasten van deze teams zal een beperkt lunchpakket worden verzorgd. In elk geval tot de winterstop zullen er geen TD's worden georganiseerd. Ook het welbekende ranja-moment voor de jeugd zal er voorlopig niet zijn.

Voor de (vrijwillige) barmedewerkers worden mondkapjes ter beschikking gesteld en ook zal het meubilair in het clubhuis regelmatig worden gedesinfecteerd.

Tot wanneer deze maatregelen gelden is op dit moment nog niet te zeggen. We hopen in elk geval zo kort mogelijk.  We begrijpen dat deze maatregelen tot ongemak kunnen leiden maar we vertrouwen op jullie begrip en medewerking.

Dank alvast voor jullie medewerking,

Namens het Bestuur,

Marcel Goessen, voorzitter