Senioren September

Dames 1 en Heren 1 in de pers: "Maastrichtse mannen zetten favoriet HOD te kijk in tweede helft"

De Limburger 14 september 2020

HOCKEY

Maastrichtse mannen zetten favoriet HOD te kijk in tweede helft

DOOR MICHEL FRANSSEN

Het Valkenswaardse HOD was bij het afbreken van de vorige competitie de trotse koploper van 1C en heeft zich in de zomertijd nog versterkt. Maastricht had daar geen boodschap aan. Hoofdcoach Cas Claassen had een strijdplan gemaakt, dat gebaseerd was op de kwaliteiten van Maastricht, niet die van HOD. De eerste helft verliep nog niet volgens plan. Na de openingstreffer van Reinier Bierens scoorde HOD drie keer op rij, 1-3 bij rust dus.

In de tweede helft, of de kwarten drie en vier, werd groepsfavoriet HOD compleet door Maastricht overlopen. Jelle Malant (2x), Lars Aelfers en Floris Schulkens bogen de achterstand om in een 5-3 zege. Maastricht doet met drie punten weer helemaal mee bovenin. Alleen Delta Venlo heeft de maximale oogst van zes uit twee. Claassen wil geen voorbarig optimisme. „Laten we het grote aandeel van onze keeper Sander Boumen niet vergeten. Hij stopte kort voor tijd twee strafballen. We leven van wedstrijd naar wedstrijd.” Zondag gaat Maastricht naar het Veghelse Geel-Zwart, dat nog geen punt bezit. Onderschatting is het laatste dat Maastricht kan gebruiken.

Ook de Maastrichtse vrouwen kregen HOD op bezoek in de Geusselt. De jonge talentenploeg van Ties Willems speelde een prima eerste helft, die met 2-2 werd afgesloten. Loïs Luijpers en Fleur Kessels scoorden voor Maastricht. In de tweede helft had Maastricht vaak meer speelsters vóór de bal staan dan erachter. HOD profiteerde met drie doeltreffende intercepties: 2-5 zege voor HOD.

Bijlage