Zaalhockey September

Zaalhockey 2020-2021 geannuleerd

Gezien de recente ontwikkelingen rond de verspreiding en de grilligheid van het verloop van het Covid-19-virus heerst er veel onzekerheid bij hockeyclubs. Niet alleen óf het zaalhockey doorgang kan vinden, maar ook financiële risico’s bij het niet doorgaan, of afbreken, van de zaalcompetitie. Medio oktober neemt de KNHB een besluit of de zaalhockeycompetitie in zijn geheel doorgaat.

Onze vereniging moet echter deze week al teams inschrijven bij de KNHB en zalen reserveren bij de gemeente Maastricht. Financieel gezien is het een te groot risico voor ons om te hopen op doorgang van de zaalcompetitie, iets waar wij geen invloed op hebben. Dit nog los van mogelijke risico’s voor de veiligheid en gezondheid van onze leden, trainers, vrijwilligers, medewerkers en de ouders.

Wij hebben dan ook besloten voor het aankomende zaalhockeyseizoen géén teams in te schrijven, zowel niet bij de junioren als de senioren. En zullen deze winter dus niet deelnemen aan de zaalhockeycompetitie. Aan een alternatieve invulling van de winterperiode wordt momenteel door ons gewerkt. Hoe dit wordt opgezet is nu nog niet bekend, een veldcompetitie, onderling, of samen met clubs in de regio die nu met hetzelfde probleem worstelen?

We begrijpen dat dit een vervelende mededeling is. We hopen op jullie begrip en we gaan er toch een mooie, sportieve winter van maken!

Met sportieve groet,

Het Bestuur