Algemeen Oktober

Nieuwe Coronamaatregelen en de midwintercompetitie

Tijdens de persconferentie van dinsdag 13 maart jl. zijn helaas nieuwe maatregelen vanuit de overheid voor de hockeysport afgekondigd. Vanaf woensdag 14 oktober om 22.00 uur zijn alle hockeyactiviteiten (wedstrijden en trainingen) van de senioren (vanaf 18 jaar) stilgelegd.

Onze Jongste Jeugd en Jeugd (tot 18 jaar) mogen nog wel trainen, maar ook voor hen komen voor de komende 4 weken de competitie- en oefenwedstrijden tegen andere clubs te vervallen. Gelukkig kan deze groep nog wel trainen en blijft het trainingsrooster voor hun ongewijzigd.

Ook ons clubhuis en kleedkamers blijven gesloten. De toiletten in de gang naar de kleedkamers zijn tijdens de trainingen wel toegankelijk. Alle verdere regels t.a.v. toeschouwers en het betreden van ons complex blijven onveranderd gehandhaafd. Dus geen ouders en/of toeschouwers langs de velden en op het sportcomplex.

Midwintercompetitie

Omdat MHC dit jaar niet deelneemt aan de zaalcompetitie, zijn we op zoek naar alternatieven om de winterperiode toch nog hockeyend door te komen voor de teams die dat willen. Een van de mogelijkheden is om deze winter deel te nemen aan de midwintercompetitie van de KNHB.

Teams die meedoen, krijgen een competitie van vijf wedstrijden aangeboden, georganiseerd door de KNHB. Hoe dit KNHB-aanbod er voor onze teams exact uit gaat zien zal in de komende periode duidelijker worden. Uiteraard hangt ook veel af van de maatregelen ivm corona. Zodra meer bekend is zullen we de teams hierover informeren zodat ieder team kan besluiten eraan deel te nemen. We hopen op een milde winter zodat onze velden bespeelbaar blijven, zodat MHC met veel teams mee kan doen aan de midwintercompetitie.

Op de site van de KNHB is meer informatie te vinden over hockey en Corona:

De Technische Commissie.