Algemeen Januari

Van de voorzitter

Beste leden,

In de afgelopen Algemene Leden Vergadering (9 november 2020) hebben jullie ingestemd met mijn voordracht als nieuwe voorzitter. Daar ben ik jullie allemaal zeer dankbaar voor. Wel is het een lastige tijd, in het bijzonder voor jullie als leden, maar ook voor ons als club. En om in deze bijzondere periode van start te gaan als nieuwe voorzitter ervaar ik als een grote uitdaging.

Want is het niet de hockeysport die ons allemaal bindt? Of het nu om actief spelen gaat, of het enthousiasmeren van de spelers langs te lijn, of misschien de onderlinge gezelligheid. De spelers, de trainers, alle betrokken ouders en onze vele vrijwilligers, wij maken allemaal deel uit van MHC.

Niet alleen de weekenden zijn schraal, maar ook alle bedrijvigheid op en rond de velden op de doordeweekse namiddagen en avonden. Het clubhuis en de velden hebben er afgelopen jaren nog nooit zo leeg en eenzaam bijgelegen.

En hoewel het de hockeysport is die ons allen bindt en wij juist die het afgelopen jaar zo gemist hebben en nog steeds missen, zijn er lichtpuntjes, al lijken deze wel verder weg te zijn dan we hadden gehoopt. Er is een vaccin welke ons uiteindelijk toch in belangrijke mate terug gaat brengen naar die situatie waar we allemaal enorm naar verlangen: de velden op te kunnen gaan en lekker te spelen, van training naar wedstrijd, van benjamin tot veteraan.

Ook sta ik stil bij de kleine lichtpuntjes die we afgelopen jaar als club hebben kunnen bieden, al was het maar voor een gedeelte van onze leden, onze jeugd. Onze senioren hebben helaas een lange adem nodig; het tot tweemaal toe stilleggen van de competitie, het niet mogen trainen en het missen van het onderling samenzijn.

Even terug naar de lichtpuntjes. Door de mogelijkheid om de velden langer te huren, hebben we als club toch een groot gedeelte van onze leden afgelopen voorjaar de mogelijkheid gegeven om langer door te trainen dan gebruikelijk was. Ook hebben we dit najaar de officiële winterstop gelaten voor wat het is en hebben veel jeugdteams, soms in flinke kou en regen, toch heel wat uurtjes op het veld kunnen pakken. Het afwijken van het 'gebruikelijke' vraagt een flexibele inzet, waarvoor ik met name onze trainers en Stefan, die avonden alleen het clubhuis bemande om zo voor de nodige bewatering en EHBO te zorgen, erg dankbaar ben. Zonder hen waren de trainingen simpelweg niet mogelijk.

Ook zagen we bedrijvigheid in de weekenden; ik geloof dat er nimmer zoveel onderlinge partijtjes, in de meest unieke samenstellingen, hebben plaatsgevonden. Ook dit doet een beroep op het aanpassings- en enthousiasmerend vermogen van onze coaches en ik ben hier erg trots op.

En als laatste zag ik afgelopen jaar een enorm enthousiasme vanuit onze prestatieve teams Dames 1 en Heren 1, die juist als teams zo beperkt zijn in het spelen, maar vol overgave hun passie en talent voor hockey overbrachten aan onze jeugd. Een bootcamp, een clinic en vele individuele teamtrainingen namen zij voor hun rekening en dit heeft voor veel blijde gezichten met rode wangen geleid van onze jeugd. Mijn waardering is groot!

En ik besef mij dat ik nog veel meer mensen moet bedanken, want ik weet hoe hard er 'achter de schermen' van MHC wordt gewerkt. Onder 'normale' omstandigheden is dit al het geval, laat staan in dit afgelopen jaar, waar misschien wel geen week hetzelfde was en we steeds weer hebben moeten anticiperen op de grillige ontwikkelingen.

Ik ben als persoon positief ingesteld en ik geloof als geen ander in de kracht van samenwerking. In deze sfeer wil ik ook graag afsluiten: ik wil eenieder die dit afgelopen jaar betrokken was bij MHC enorm bedanken, voor het aanwezig zijn, voor de support en voor het vele harde werk. En ik kijk graag vooruit, want er komt een dag en deze komt hopelijk sneller dan waar we nu allemaal rekening mee houden, dat we elkaar weer of misschien pas voor het eerst zullen treffen op en rond de velden van MHC, of gewoon in het clubhuis, voor zaterdagse koffie of een zondags pilsje. Ik hoop jullie allemaal te zien, allen in goede gezondheid!

Voor nu, zorg voor elkaar en blijf gezond.

Met hartelijke groet,

Fleur Kapiteijn, voorzitter