Algemeen Maart

Nieuw digitaal wedstrijdformulier (DWF)

Gedurende de afgelopen zaalcompetitie hebben we al kennis kunnen maken met het nieuwe DWF. De komende weken maken nog veel meer aanvoerders, scheidsrechters en teamondersteuners kennis met het nieuwe formulier. Daarom hebben wij hier de belangrijkste informatie én een link naar de handleiding en aanvullende informatie opgenomen.

Drie belangrijke wijzigingen lichten we graag toe.

Invullen spelerslijsten
Een belangrijke wijziging ten opzichte van het oude DWF is dat de spelerslijsten vóór de wedstrijd ingevuld moeten worden. Zodra de scheidsrechter de stand heeft ingevuld, is het niet meer mogelijk om de spelerslijst te wijzigen. Vergeet de teamondersteuner of aanvoerder de spelerslijst vooraf in te vullen, dan moet hij of zij de spelers toevoegen in het opmerkingenveld. Daarom vragen we alle teamondersteuners de formulieren voor de start van de wedstrijd in te voeren.

Alleen de aanvoerders en de teamondersteuners kunnen het formulier invullen
Het nieuwe DWF werkt met functiegebonden codes. Dat betekent ook dat alleen de aanvoerders en de teamondersteuners het DWF nog kunnen invullen en afronden. Kan een aanvoerder een keer niet aanwezig zijn, dan is dat geen probleem. Hij of zij ontvangt wekelijks een mailtje met de verificatiecode. Deze code kan worden doorgezet naar een ander die de wedstrijd dan aan het eigen account koppelt en namens de aanvoerder afrondt. Ook de wedstrijdsecretarissen beschikken over alle codes.

Eenmalig inloggen met verificatiecode
Gebruikers van het nieuwe DWF moeten ingelogd zijn om de juiste formulieren aan hun account te kunnen koppelen. Daartoe loggen zij in met de persoonlijke login van LISA. Of zij maken een hockey-account aan bij de KNHB/hockey.nl. Eenmaal gekoppeld, ontvangt men automatisch de juiste wedstrijden in het overzicht. Val je een keer in als teamondersteuner of scheidsrechter? Geen probleem. De reguliere teamondersteuner kan de invaller de juiste verificatiecode geven. Deze vul je in, waarna de wedstrijd van een team ongeveer een week aan je account gekoppeld is.

Invalscheidsrechters kunnen de verificatiecode voor scheidsrechters altijd bij de aanvoerder of teamondersteuner opvragen. Deze code staat namelijk bovenaan elk DWF. Let op: dit is niet de code waarmee de teamondersteuning inlogt. De scheidsrechterscode vind je bovenin het wedstrijdformulier en eindigt altijd op een 1, 2 of 3.

Mochten er vragen zijn of wil je meer informatie, dan wijzen wij je voor nu graag door naar de volgende link:  https://www.knhb.nl/kenniscentrum/competities/hockeyweerelt

Handleiding DWF Scheidsrechters

Handleiding DWF Teambegeleiders