Algemeen Oktober

Aankondiging (digitale) ALV en kandidatuur nieuwe voorzitter

Beste mensen,

We wisten dat het nieuwe seizoen bijzonder zou gaan worden. Inmiddels zitten we weer midden in de beperkende maatregelen en hebben we moeten besluiten om de aankomende winter niet deel te nemen aan het zaalhockey. Hoewel we soms als individu een andere beslissing zouden nemen, volgen wij als club in beginsel de koers van de KNHB. Mag ik jullie medewerking daaraan vragen?

De getroffen maatregelen hebben ook gevolgen voor onze najaars-Algemene Leden Vergadering. Hoewel we graag fysiek zouden willen vergaderen, is dat onder de huidige omstandigheden niet verantwoord. De najaars-ALV zal dit jaar dan ook in digitale vorm plaatsvinden op 9 november 2020 om 20.00 uur. We zullen ruim voor die datum nadere informatie sturen over hoe je kunt deelnemen aan deze vergadering en hoe de vergadering er zal gaan uitzien.

Wat we in elk geval zullen doen is afscheid nemen van Eric Neervoort. Eric heeft zich jaren ingezet in het bestuur en heeft zich daar vooral bezig gehouden met de senioren. Dat was een behoorlijke kluif, maar Eric heeft zich daar altijd ten volle voor ingezet. Eric nu alvast een grote dank voor alles! De opengevallen plek van Eric in het bestuur zal, in elk geval voorlopig, niet worden ingevuld. We doen dat niet, omdat we bezig zijn met het opzetten van een nieuwe structuur van onze club. In die nieuwe structuur kunnen mogelijk enkele bestuursfuncties komen te vervallen, maar dat ligt nog allemaal op de ‘tekentafel’.

Het zal ook mijn laatste ledenvergadering als voorzitter zijn. Na drie jaar voorzitter te zijn geweest is het nu een mooie tijd om het stokje door te geven. Het bestuur zal tijdens de ALV Fleur Kapiteijn, op dit moment bestuurslid Jeugd, voordragen als nieuwe voorzitter. We hebben er alle vertrouwen in dat Fleur, met haar niet aflatend enthousiasme en inzet, een prima voorzitter zal zijn.

Als er echter iemand anders van de leden is die voorzitter zou willen worden, dan kunnen tenminste 30 leden, voorafgaand aan de ledenvergadering, een bindende voordracht doen van dit betreffende lid. In dat geval: stuur die voordracht dan, het liefst voor 17 oktober a.s. aan het bestuur (e-mail: [email protected]). Voor het geval er naast Fleur een andere bindende voordracht is, zullen we daarover tijdens de vergadering moeten stemmen. Mocht Fleur de nieuwe voorzitter worden, dan geldt voor haar opengevallen plek in het bestuur hetzelfde als voor de plek van Eric: ook die zullen we, in elk geval voorlopig, niet invullen.

Tot zover een toch wel wat zakelijk bericht. Ik hoop oprecht dat we ondanks alles een mooie en sportieve voortzetting van dit seizoen zullen hebben, waarbij we allemaal in goede gezondheid blijven verkeren.

Groet,

Marcel Goessen, voorzitter