Algemeen Oktober

Welkom Theo

Welkom Theo

Theo is een assistent op onze club

Dit seizoen zullen we nog nadrukkelijker gebruik gaan maken van Theo. Theo staat voor Theorie & Ontwikkeling, is een combinatie van een app en webapplicatie en is ontwikkeld voor èn door hockeyexperts. Wat doet Theo voor ons?

Theo voor onze trainers

In Theo plannen we als club alle trainingen in voor onze teams en koppelen hieraan direct duidelijke oefeningen. Hiermee hebben onze trainers via de app Theo Team oefenstof gemakkelijk onder handbereik. Oefenstof die past bij hun team en bij hun ontwikkelingsfase! Ook kan iedere trainer via HockeyFood inloggen om een training goed voor te bereiden.

Trainers kunnen met een simpele handeling even de presentie van de spelers bij de training vastleggen. Dit gaan we dan ook van alle trainers vragen zodat we bij alle teams de opkomst inzichtelijk hebben.

Via de app kunnen alle trainers op het veld regelmatig hun spelers beoordelen. Hiermee geven ze de jeugdcommissie/TC input voor een goed onderbouwde teamsamenstelling voor komende seizoenen.

Dus … trainers op hun telefoon tijdens een training? Waarschijnlijk bezig met Theo.

Theo voor onze coaches

Ook de coaches van de teams hebben(/krijgen) via de Theo app inzicht in de geplande trainingen en de oefeningen. Coach en trainer kunnen zo in overleg de training en wedstrijdvoorbereiding zo nog beter afstemmen op de behoeftes van hun team.

Ook coaches zal worden gevraagd hun spelers periodiek via de app te beoordelen. Hiermee verzamelen we vanuit verschillende hoeken en op meerdere tijdstippen informatie om de progressie van spelers bij te houden.

Theo voor onze experts

Via de website www.theo-door.com kunnen de experts van onze club hun eigen oefeningen, maar ook hele leerlijnen uitwerken (in tekst en met tekening en/of animaties1) en delen met de trainers van onze club. Zo garanderen wij dat het DNA van onze club ook terugkomt in de oefeningen die we inplannen voor onze teams.

Theo voor onze Technische Commissie

Als TC bepalen wij zelf waarop wij onze spelers per leeftijdscategorie beoordelen. Wij maken onze eigen beoordelingsformulieren, die wij door coaches, trainers en lijncoördinatoren laten invullen. Ook hiermee maken we Theo passend bij het DNA en de ambities van onze club.

Via Theo hebben we toegang tot een schat aan trainingen en oefeningen van diverse hockeyexperts en de leerlijnen die uitgewerkt zijn door het team achter Theo. Hiermee geven we onze trainers stevige handvatten voor kwalitatief goede en uitgebalanceerde trainingen.

Theo voor iedere hockeyliefhebber

Nog geen toegang tot Theo? Informeer even bij [email protected]of je in aanmerking kan komen voor een clubaccount. Je kan dan de app Theo Team downloaden via de AppStore of GooglePlay. En hebt dan direct toegang tot alle gedeelde community oefeningen, kunt je eigen oefeningen maken en delen of je kunt stof van diverse experts zelf aanschaffen.

De Technische Commissie

Bijlage