Arbitrage September

Week van de Scheidsrechter

Week van de Scheidsrechter

Gedurende het seizoen begeleiden meer dan 120 scheidsrechters ieder weekend gemiddeld 60 wedstrijden van MHC teams. In weer en wind zijn deze vrijwilligers ieder weekend ruim 120 uur bezig om wedstrijden respectvol en sportief te laten verlopen.

In de Week van de Scheidsrechter, van 1 oktober t/m 9 oktober, vragen we iedereen op of rond het hockeyveld enige blijk van waardering uit te spreken richting de scheidsrechters en negatieve opmerking richting de scheidsrechters achterwege te laten als deze een situatie iets anders zien.

Scheidsrechters staan er niet om iemand bewust te benadelen of te bevoordelen, ze staan er enkel om (in hun vrije tijd) een hockeywedstrijd zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Er is geen sport waarbij de regels zo gecompliceerd en onderhevig aan veranderingen zijn dan hockey. Ieder seizoen zijn er kleine wijzigingen voor Bond-, Club- als Zaal-Arbitrage.

Voor degene die denkt een kei te zijn in het toepassen van de huidige hockeyregels hebben we een leuke uitdaging samengesteld waarmee je je regelkennis op eenvoudige wijze kunt toetsen. Als Arbitrage Commissie zijn we altijd op zoek naar vrijwilligers die met enig gemak deze toets succesvol kunnen afronden.

Doe de (anonieme) Hockey regeltoets: https://forms.office.com/r/fHX2KYhZjY

Geen zin in een toets maar toch je regelkennis even opfrissen bekijk dan de volgende Briefing voor Scheidsrechters 2022-2023 : https://www.youtube.com/watch?v=VAA3rEoiaqk

Wij wensen jullie een leuke wedstrijd toe en voor alle scheidsrechters die in de Week van de Scheidsrechter fluiten is een verrassing geregeld!

MHC Arbitrage Commissie