Algemeen Mei

Dames 1 naar de finale!

Na het uitslapen van de feestroes blijkt het nog steeds waar te zijn. Ons eigen Dames 1 heeft in een zinderende halve finale tegen GHBS aan het langste eind getrokken en gaat naar de finale van de Silver Cup!

Met 6 - 4 werd gewonnen van de winnaar van de Silver Cup van vorig jaar. De spanning was vooraf al opgeschroefd door bijvoorbeeld een mooi artikel op hockey.nl over de Groningse tegenstrever.

Met een hele bus aan supporters begonnen ze aan de reis van 330 km richting het mooie maar gisteren niet zo zonnige zuiden. De supporters van MHC kwamen niet met de bus maar wel in groten getale op deze wedstrijd af.

Cis IJpelaar maakte de 1-0. GHBS maakte snel weer gelijk, maar miste gelukkig daarna een strafbal. Pien Paumen scoorde met een strafcorner de 2-1. Daarna werd het 2-3 voor GHBS. Maar door vervolgens doelpunten van Fleur Kessels (strafcorner), Amy Candel en Veerle Bos werd het 5-3 voor MHC.
GHBS maakte nog de 5-4 maar gelukkig was daar Floor Gerrits die met de 6-4 de wedstrijd over de streep trok.

En dus speelt dames 1 op zaterdag 27 mei de finale tegen Apeliotes uit Nijmegen. Waar de finale plaatsvindt, wordt later bekend gemaakt. We houden jullie op de hoogte!

Reageer op het nieuws