Algemeen September

In Memoriam

ELLY LANGER-WELZEN

2 mei 1944 – 4 september 2023

In de wandelgangen van onze vereniging zijn er verhalen die generaties overbruggen, en er zijn namen die resoneren met respect, liefde en dankbaarheid. Vandaag eren we zo'n naam, zo'n persoonlijkheid – Elly Langer-Welzen

Vele jaren geleden, gedreven door de liefde voor haar kinderen en hun passie voor hockey, kwam Elly samen met haar echtgenoot Wolfgang binnen onze verenigingsmuren. Wat begon als een simpele betrokkenheid, groeide al snel uit tot een verantwoordelijkheid die zij met gratie en vastberadenheid op zich nam. Als het roerende middelpunt van ons wedstrijdsecretariaat, zwaaide ze niet alleen de scepter, maar ook het morele kompas.

Haar aanpak ging verder dan het regelen van wedstrijden. Het was de opvoedende waarde die ze bracht, de subtiele lessen over respect, discipline en clubliefde, die velen van ons met zich meedragen. Ze was niet alleen het gezicht achter de schermen, maar ook het geweten van ons allemaal.

Haar invloed beperkte zich niet tot onze eigen vereniging. Veel andere hockeyclubs in onze omgeving, evenals de KNHB, wisten haar te vinden als een onuitputtelijke bron van kennis en advies. Ze was meer dan alleen een erelid van onze club; ze was een icoon binnen onze vereniging.

Haar inspanningen gingen niet onopgemerkt voorbij. Naast de erkenning en liefde binnen onze vereniging, werd haar jarenlange inzet bekroond met een koninklijke onderscheiding.

De invloed van Elly zal blijvend zijn, want in elke lach, in elk sportief gebaar, en in elke eerlijke strijd, zullen we een echo van haar waarden vinden.

We zullen je missen Elly, maar je zult altijd voortleven in de geest van deze vereniging.

We wensen Wolfgang, de kinderen, familie en vrienden heel veel sterkte toe in deze verdrietige tijd.

In ons clubhuis kan iedereen zijn of haar steunbetuiging optekenen in het condoleanceboek, dat wij later aan de familie van Elly zullen overhandigen.

Bestuur MHC

Reageer op het nieuws